Sunday, August 7, 2011

Cat Stevens 演唱 father and son



歌詞如下 :

Father 老爸
It's not time to make a change, 這可不是甚麼換個生活的好時機
Just relax, take it easy. 輕鬆一些,別那麼緊張嘛
You're still young, that's your fault, 你的問題,就是年輕了些
There's so much you have to know. 好多事情你要瞭解
Find a girl, settle down, 找個女孩、安定下來
If you want you can marry. 你要跟她結婚也可以
Look at me, I am old, but I'm happy. 看看我,雖然年老,但滿快樂的

I was once like you are now, and I know that it's not easy, 我也曾經像你年輕,我知道那不容易
To be calm when you've found something going on. 當你看見有些事情發生,要稍安勿躁
But take your time, think a lot, 不要著急,多想想
Why, think of everything you've got. 為什麼呢?想想你經歷的每一件事情
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not. 你明天依然存在,可是你的夢想不一定存在

Son 兒子
How can I try to explain, when I do he turns away again. 我要如何跟他解釋,怎麼解釋他都聽不進去
It's always been the same, same old story. 他就是不斷不斷的重複說過的陳年往事
From the moment I could talk I was ordered to listen. 我能說,我就是被要求靜靜聽
Now there's a way and I know that I have to go away. 如今我知道我該走向自己的道路
I know I have to go. 我知道我該走的

Father 老爸
It's not time to make a change, 這可不是甚麼換個生活的好時機
Just sit down, take it slowly. 坐下來,慢慢來
You're still young, that's your fault, 你的問題,就是年輕了些
There's so much you have to go through. 好多事情你要經歷
Find a girl, settle down, 找個女孩、安定下來
If you want you can marry. 你要跟她結婚也可以
Look at me, I am old, but I'm happy. 看看我,雖然年老,但滿快樂的
(Son-- Away Away Away, I know I have to make this decision alone - no) 兒子,無論如何,我知道我必須單獨做決定的

Son 兒子
All the times that I cried, keeping all the things I knew inside, 好多時候我哭泣,將事情埋藏心裡
It's hard, but it's harder to ignore it. 這不容易,但更不容易的是置之不理
If they were right, I'd agree, but it's them They know not me. 如果他們對,我會同意,可是他們就是不瞭解我
Now there's a way and I know that I have to go away. 如今我知道我該走向自己的道路
I know I have to go. 我知道我該走的

(Father-- Stay Stay Stay, Why must you go and make this decision alone?) 老爸,留下來、留下吧,和必定要走?何必一個人自己做決定呢?

No comments:

Post a Comment